Elektronikusan aláírt PDF ellenőrzése

A PDF állományokat az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvényben, illetve a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvényben szabályozottaknak megfelelően, szervezeti minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírással és minősített időbélyeggel láttuk el, amelyek így a teljes bizonyítóerejű magánokirat követelményének eleget tesznek.

 

Amennyiben ellenőrizni szeretné az elektronikus aláírások hitelességét, Önnek rendelkeznie kell az Adobe Acrobat Reader alkalmazással, mely az internetről ingyenesen letölthető. Az erre vonatkozó útmutatást az alábbiakban olvashatja.

 

Általánosan igaz minden Adobe Reader verzióra, hogy az alapértelmezett beállítás szerint nem használják a Windows tanúsítványtárát a PDF aláírások ellenőrzésére. Így a következőkben leírt beállítások alkalmazása nélkül az Adobe Reader valamennyi hazai hitelesítés szolgáltató által kibocsátott tanúsítvánnyal hitelesített PDF aláírások ellenőrzése során hibát fog jelezni. Az alábbiakban leírt beállítások elvégzése esetén az Adobe Reader nem fog hibát jelezni az ellenőrzés során.

 

Az Adobe Reader beállítása 10. verzióig

 

Az Adobe Reader rendelkezik saját (alapértelmezett), és a Windows tanúsítványtárát használó tanúsítványkezeléssel is. A telepítés után az Adobe Reader saját tanúsítványtárát át kell állítani Windows tanúsítványtárát használó kezelésre.

 

Ennek lépései a következők:

  • Magyar nyelvű verzió használata esetén: Szerkesztés menü → Beállítások menüpont → Biztonság menüpont → Speciális beállítások gomb → Windows integráció fül → Az összes opciót ki kell pipálni.

 

  • Angol nyelvű verzió használata esetén: Edit menü → Preferences menüpont → Security menüpont → Advanced Preferences gomb → Windows Intergration → Az összes opciót ki kell pipálni.

 

 

Az Adobe Reader beállítása 11. verziótól

 

Az Adobe Reader rendelkezik saját (alapértelmezett), és a Windows tanúsítványtárát használó tanúsítványkezeléssel is. A telepítés után az Adobe Reader saját tanúsítványtárát át kell állítani Windows tanúsítványtárát használó kezelésre.

 

Ennek lépései a következők:

  • Magyar nyelvű verzió használata esetén: Szerkesztés menü → Beállítások menüpont → Aláírások menüpont → Ellenőrzés panel Tovább gomb → Együttműködés a Windows rendszerrel panel → Az összes opciót ki kell pipálni.

 

  • Angol nyelvű verzió használata esetén: Edit menü → Preferences menüpont → Signatures menüpont → Verification panel More… gomb → Windows Intergration panel → Az összes opciót ki kell pipálni.

Tárolóink Magyarországon

Kapcsolat

Kérdezzen!

Titkárság:

Telefon: 430-3300; 430-3310
Fax: 430-3311
E-mail: husa@husa.hu
Cím: 1037 Budapest, Montevideo u. 16/B

 

Ügyfélszolgálat:

Telefon: 430-3303; 430-3313
Fax: 430-3315
E-mail: referatura@husa.hu
Cím: 1037 Budapest, Montevideo u. 16/B

 

Ügyfélfogadási idő:

hétfő: 09:00 - 15:00

kedd-péntek: legkésőbb az előző munkanap 16:00-ig történő előzetes bejelentkezés és időpont egyeztetés alapján keddtől csütörtökig a 08:00-16:30 közötti, pénteken a 08-14:00 közötti munkaidőben bármikor

Név
E-mail cím
Üzenet tárgya
Üzenet szövege