Az Alapszabály 13.1.3. pontja alapján a Szövetségnek küldött dokumentumokat (pl. tagi hozzájárulás nyilatkozat, meghatalmazás, kérelem, engedély) minősített elektronikus aláírással ellátva kell megküldeni, az Elektronikus eljárás szabályai menüpontban részletezettek szerint.

A minősített elektronikus aláíráshoz úgynevezett „minősített elektronikus aláíró tanúsítvány” vagy „minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláíró tanúsítvány” szükséges. A Szövetség jelenleg az alábbi magyarországi tanúsítvány szolgáltatók által kibocsátott, minősített elektronikus tanúsítványt fogadja el:

Az elektronikus aláírás folyamatáról a tanúsítvány szolgáltatók honlapján tájékozódhat (pl: Microsec Zrt: https://static.e-szigno.hu/telepit/e-Szigno_kezikonyv.html; Netlock Kft.: https://www.netlock.hu/html/mokka/funkciok.html).

Amennyiben Ön már rendelkezik minősített elektronikus aláíráshoz szükséges tanúsítvánnyal, amelyet nem a fenti tanúsítvány szolgáltatók bocsátottak ki, kérjük, hogy jelezze a Szövetség részére az ugyfelszolgalat@husa.hu e-mail címen.

A Tag és a tanúsítványszolgáltató között létrejövő szerződés a Szövetségtől független, kétoldalú megállapodás, a Szövetség a Tag által megkötött szerződéssel, a számlázással és a kibocsátott elektronikus tanúsítványok érvényességével, műszaki paramétereivel kapcsolatban nem rendelkezik információval, ezért ilyen jellegű kérdéssekkel kapcsolatban minden esetben a tanúsítványszolgáltatóhoz kell fordulni.

A tanúsítvány rendelkezésre állását, valamint lejárata vagy meghibásodása esetén annak megújítását az ugyfelszolgalat@husa.hu e-mail címen kell jelezni a Szövetség felé annak érdekében, hogy TIR-ben hozzárendelésre kerüljön a tanúsítvány a tulajdonosához.